View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Dec 2017 01:23

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Nyheter på webbplatsen 
Author Message
Site Admin

Grad: shodan
Post Nyheter på webbplatsen
Det har hänt lite på vår hemsida, som ni kanske sett.

• Det går att logga in med användarnamn och lösenord från forumet. Inloggade medlemmar kan t.ex. lägga till nya bilder i fotoalbumet och se dokument/bilder som inte är tillgängliga för allmänheten.

• Vissa medlemmar har behörighet att skriva nya artiklar/nyheter och lägga till/ändra i kalendern. Jag håller för tillfället på att dela ut sådana rättigheter. Om du tycker du borde ha behörighet att ändra sådana saker, men inte har det: hör av dig. (Om du redan har behörighet ska du t.ex. i användarmenyn på webbplatsen se länken "Lägg till i kalendarium".)

• Jag har inte designat sidan, och tänker inte ändra designen förrän beslut har fattats om UKK's framtida profil.

• Kalendern har flera grupper, varav en är "träning". Tillägg och ändringar i träningsdelen syns på framsidan under "Träningstider". Detta är tänkt att kompletera planeringsdelen i forumet.

• Saker funkar förstås inte felfritt, och jag har väldigt mycket att göra, så vissa buggar är nedprioriterade. Till exempel, om man har loggat in ser man också de senast aktiva trådarna i forumet. Länkarna där fungerar inte, men det ger i alla fall en indikation på om något hänt.

• Inlogg på sidan ger inte automatisk inlogg på forumet och vice versa.

• Texterna på sidan är ofullständiga, ibland kanske felaktiga och fula. Jag jobbar för tillfället inte så mycket med det som jag kodar för att få allt att fungera. Alla bidrag och förändringar tas väldigt tacksamt emot! Som sagt ovan, flera av er har rättigheter att ändra direkt på sidan. Upp till fem gamla versioner sparas och kan återställas via knappen "versions" under editorn.
  • Det finns backup :) Jag har rensat mängder av spambottar, och om det skulle vara så att någon verklig registrerad användare försvunnit av misstag tar det bara några minuter att återställa. Have no fear!

På det stora hela tror jag den nya webbplatsen kommer underlätta mycket för oss som administrerar och har behov att dela klubbinformation! :thumb: För nya redaktörer finns nu också en ny fräsch kategori för frågor här inne i forumet :).

20 Jun 2009 13:12
Profile
Site Admin

Grad: sandan
Post Re: Nyheter på webbplatsen
Riktigt jävla bra :ninja:

20 Jun 2009 14:30
Profile
UKK Instruktör

:thumb:

Andersson

20 Jun 2009 22:15
Profile ICQ
UKK Medlem

Grad: 1 kyu
najs :D

21 Jun 2009 09:01
Profile
Site Admin

Appropå ingenting, jag menar inte att alla prompt ska göra alla uppdateringar de vill ha gjorda själva bara för att det går! Det går fortfarande utmärkt att maila det som ska uppdateras till mig! <3 Det är bara så mycket lättare för mig nu att åtgärda sakerna :D

22 Jun 2009 09:47
Profile
Site Admin

Anna Lagercrantz wrote:
Till exempel, om man har loggat in ser man också de senast aktiva trådarna i forumet. Länkarna där fungerar inte...

Gör de visst! :dancing:

22 Jun 2009 15:04
Profile
Site Admin

Login på forumet ger nu också login på sidan och vice versa. Utlogg på forumet loggar ut från sidan, men inte tvärtom :)

23 Jun 2009 12:47
Profile
Site Admin

PDF-knappen på webbplatsen, som finns vid alla sidor, fungerar bra i Firefox, men i Internet Explorer fungerar den bara om man högerklickar och väljer "Ladda ned som..." (eller vad det står).

Det är en känd bugg, försvinner vid nästa uppdatering av systemet.

24 Jun 2009 11:05
Profile
UKK Instruktör

Det finns en meritlista på hemsidan som jag satt och roade mig med fram tills nyss; kolla gärna igenom och ändra/fyll i om jag felat/missat något.

25 Jun 2009 14:12
Profile ICQ
UKK Instruktör

Grad: yondan
Jimmy Cedervall wrote:
Det finns en meritlista på hemsidan som jag satt och roade mig med fram tills nyss; kolla gärna igenom och ändra/fyll i om jag felat/missat något.
Matz vann B-klassen på SKO 2005. Brons i B-klassen till Anders Södermark 2001 och till Jim Holmström 2003. Och kluben har väl ett SM-brons i lag sedan tidigare också.... vilket år var det? Martin? Stig?

Lämnar ifyllandet till någon som inte är helt illitterrär när det gäller datorer :D

Image
Noma Dojo

Please enjoy kendo! - Masatake Sumi Sensei Hanshi Hachidan

25 Jun 2009 14:56
Profile
Reply to topic   [ 10 posts ]